Geri
Girişimci Çarşamba'da bu ay

11.01.2017

Girişimci Çarşamba'da bu ay

ANAÇ Ön Kuluçka Merkezi'nde 11.01.2017 Çarşamba günü gerçekleşen etkinlikte girişimcilikte “Marka” konusu ele alındı. Anadolu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Gülfidan Barış etkinliğe konuşmacı olarak katıldı.

Girişimci Çarşamba’nın bu ayki konuğu olan Prof. Dr. Gülfidan Barış marka algısı, marka ve duygu, kişiler ve benlik buluşması, benliksel fayda, inandırma, hedef ve sosyal algı gibi konu başlıklarından bahsetti.

Bir uygulama ya da markanın tüketicisini aidiyet, inandırma ve hedefe ulaştırma gibi unsurları dikkate alarak yola çıkmasının önemli olduğunu vurgulayan Barış: “Bir gün yaşadığım şehirde popüler olmayan bir sanatçının konserine gitmek istiyorum. Konsere gitme amacım müzik değil daha çok gözlem ve konseri hangi tip insanın tercih ettiği gibi bilgilere ulaşmak. Tek başıma da gitmek istemiyorum arkadaşlarımı arıyorum arkadaşlarımın verdiği yanıt ise “Gülfidan bizim orda ne işimiz var biri görse ne der?” İsminiz ya da markanız bir kesimin hayatındaki değerlere ve statüsüne hitap etmiyorsa tercih edilmiyorsunuz. Aidiyet ve markaya inandırma duygusunu hedef kitlenize aşılamalısınız. Cevaplar ve geliştireceğiniz stratejiler ile tüketicilerinize bir hedefe ulaştığını, başarılar elde ettiği duygusunu onlara vermeniz gerekiyor. Tabi ki bu üç ay veya bir sene içinde gerçekleştirebileceğiniz bir durum değil. En az üç senelik uzun bir süreyi göz önüne almanız gerekiyor. Üniversite öğrencilerinin girişim fikri genelde olmuyor siz inat edin, vazgeçmeyin,” dedi.

Katılım sertifikasının verilmesinin ve Prof. Dr. Gülfidan Barış’ın girişimci adayı öğrencilerin sorularını yanıtlaması sonunda etkinlik tamamlandı.