Teknoloji Projelerimiz Projelerimiz
Geri
''Okul Öncesi Öğretmenleri için e-Mentörlük Temelli Eğitim'' Projesi...

18.09.2015

''Okul Öncesi Öğretmenleri için e-Mentörlük Temelli Eğitim'' Projesi...

Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serap Erdoğan’ın yürütücülüğünü üstlendiği, “Okul Öncesi Öğretmenleri için e-Mentörlük Temelli Eğitim (e-MENTE:OÖÖ)” başlıklı proje, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) desteğini kazandı.

“Anadolu Üniversitesi’nde okulöncesi eğitimi alanında kabul edilen ilk TÜBİTAK projesi"

Açıköğretim Fakültesi ile birlikte yürütülen proje, hem disiplinlerarası bir çalışma olması hem de farklı üniversitelerden araştırmacıları bir araya getiriyor. Anadolu Üniversitesi Okulöncesi Eğitim ile ilgili kabul edilen ilk TÜBİTAK projesinin yürütücüsü Doç. Dr. Erdoğan, projenin gelişim süreciyle ilgili şunları söyledi: "Bu sürece gelmeden önce katıldığımız toplantılarda ve öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda bu karara vardık. 2012-2013 yıllarında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından düzenlenen 'Okulöncesi Eğitim Programını Güncelleme Çalışması' toplantısında bu projenin ilk çalışmaları bağlamında e-Mentörlük sisteminin temelleri atılmaya başlandı. Daha sonra projemizde araştırmacı olarak yer alan Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi ve Türkiye Okulöncesi Eğitim Geliştirme Derneği Başkanı Prof. Dr. Gelengül Haktanır ile görüşerek projemizin ilk adımını attık."

Doç. Dr. Erdoğan, projenin içeriği ve işleyişi hakkında, "Açıköğretim Fakültesinin de desteğiyle e-Mentörlük uygulamasını hayata geçirmeye karar verdik. 20 aylık proje süreci içerisinde menti ve mentör arasında web ortamında gerçekleşecek mentörlük süreci coğrafi engelleri ortadan kaldıracağı gibi, kişiye istediği anda bilgiye ulaşma imkânı da sağlayacak. Bunun yanı sıra proje, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişimlerini destekleyecek, e-Mentörlük yaklaşımını temel alan bir sistem modelinin geliştirilmesi ile öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sağlayacak. Ayrıca projenin sonuçlarının öğretmelerin mesleki gelişimlerinin izlenme ve değerlendirilme süreçlerine de katkıda bulunacağını söyleyebilirim.” şeklinde konuştu.

Birçok üniversitenin birlikte çalışma olanağı bulduğu projede, Anadolu Üniversitesi Öğr. Gör. Dr. Aslı Yıldırım araştırmacı ve Araş. Gör. Nurbanu Parpucu bursiyer olarak; Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gelengül Haktanır, Yrd. Doç. Dr. Müge Şen ve Araş. Gör. Dr. Gökçe Karaman araştırmacı olarak yer alıyor. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özkan Özgün ve Öğr. Gör. Dr. Şule Erden araştırmacı ve Arş. Gör. Münire Aydilek Çiftçi bursiyer olarak; Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç Dr. Yasin Öztürk ve Yrd. Doç. Dr. Meral Beşgen Ergişi araştırmacı, Arş. Gör. Ümmühan Akpınar bursiyer olarak; Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Nalan Kuru Turaşlı ve Öğr. Gör. Dr. Elvan Şahin Zeteroğlu araştırmacı, Arş. Gör. Rabia Özen ise bursiyer olarak görev alıyor.

Projede Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Abdullah Kuzu, Açıköğretim Fakültesi Uzaktan Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tevfik Volkan Yüzer ve Girne Amerikan Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tanju Gürkan ise danışman olarak görev aıyor. Açıköğretim Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Muhammet Recep Okur da projeye destek veriyor. Ayrıca okulöncesi eğitim kurumunda yöneticilik yapan formatör Ülkü Büşra Ülkü de projede görevli olan kişiler arasında yer alıyor.