Teknoloji Projelerimiz Projelerimiz
Geri
Doç. Dr. Adile Aşkım KURT'tan TÜBİTAK 4005 Projesi!

30.10.2018

Doç. Dr. Adile Aşkım KURT'tan TÜBİTAK 4005 Projesi!

Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Adile Aşkım KURT hocamızın "Eğitim Çantası: Web 2.0 Araçlarının Eğitimde Kullanımı" isimli TÜBİTAK 4005 projesi kabul edilmiştir. Hocamızın yürütücü olduğu projede, Dr. Öğr. Üyesi. Fırat Sarsar, Dr. Öğr. Üyesi. Salih Bardakçı, Dr. Öğr. Üyesi Esra Telli, Arş. Gör. Dr. Derya Orhan Göksun, Arş. Gör. Ozan Filiz  yer almaktadır. Ziyaretimizde Hocamıza, projeye ilişkin başarısından ötürü Rektörlük Makamı adına teşekkür belgesi takdim edilirken, projeye ilişkin sorularımızı ilettik. 

TÜBİTAK 4005 projesi hakkında ve proje ekibinin süreçte yaşadıklarına ilişkin görüşmemizi bilgilerinize sunarız.

Projenizin hikâyesi nasıl başladı? Yazmaya nasıl karar verdiniz?

Doktora danışmanlarımdan Ozan Filiz bu proje fikriyle geldi. Birlikte tartışıp olgunlaştırdık. Ardından Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projelerine destek için başvurduk. 1502E083 proje numarasıyla üniversitemizden destek aldık ve Web 2.0 araçlarını kategori bazlı sunan sitemizin tasarımını BAP projesi kapsamında tasarım tabanlı araştırmayla gerçekleştirdik. Ardından bu sitenin daha aktif kullanılması için neler yapılabilir konusunu aramızda tartışırken Prof. Dr. Ferhan Odabaşı Hocamız “Neden bunu bir TÜBİTAK projesine dönüştürmüyorsunuz?” dedi. Hocamız haklıydı ortaya bir ürün çıkartmış ancak bu ürünü hedef kitleye yeterince ulaştıramamıştık. Bu konuda hocamız bizi heveslendirdi, bir başka deyişle ilk kıvılcımı çaktı. Ardından projeyi yazmaya karar verdik.

Projenizin konusu nedir? Uygulama alanları nelerdir? 

Projemiz temelde öğretmenlerin derslerine teknolojiyi entegre etmelerini sağlamak, öğrencilerine günün koşullarına paralel güncel teknolojilerle hazırlanmış öğretim materyalleri sunmalarına yardımcı olmak için öğretim içeriğinin hazırlanması, sunulması ve değerlendirilmesinde kullanabilecekleri Web 2.0 araçlarını aktarmak ve uygulama sonunda materyal üretmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Projeniz alanınıza nasıl katkı sağlayacak? Projeniz topluma, üniversitelerde/sektörde/sivil toplum uygulamalarında yürüyen diğer çalışmalara; farklı disiplinlerin çalışmalarına; bilim dünyasına nasıl katkı sağlayacak?

Projemize katılan öğretmenlerin Web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrendikten sonra kendilerini bu yönde geliştireceklerini ve okullarında meslektaşlarına rol model olacaklarını düşünüyoruz. Proje ekibi olarak bizler de uygulamanın içinde bizzat yer alan beş farklı ildeki öğretmenlerle bir arada olacak, proje sürecinde nelerin işleyip işlemediğini görme fırsatı bulacağız. Bu bağlamda kendimizi iyileştirme ve geliştirme adına bize katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Ayrıca yeni akademik çalışmalar için bize yol göstereceğini umuyoruz.

Ekibinizde kimler var? Ekip kurulumunda neye dikkat ettiniz? Projeniz genç araştırmacılara kariyerlerinde yeni bir uygulama alanı açtı mı? 

Proje ekibinde Ege Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Fırat Sarsar, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Salih Bardakçı, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Esra Telli, Adıyaman Üniversitesinden Arş. Gör. Dr. Derya Orhan Göksun (Doktorasının Anadolu Üniversitesi bünyesinde Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında tamamlamıştır), Sinop Üniversitesinden Arş. Gör. Ozan Filiz (proje yazım sürecinde Anadolu Üniversite bünyesinde Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında görevliydi) yer almakta. Bu açıdan bakıldığında altı farklı üniversite çalışanının işbirliği içerisinde yürüyen bir proje. Proje ekibinin seçiminde başta da söylediğim gibi bu projenin ilk aşamasında fikriyle bize yol açan Arş. Gör Ozan Filiz vardı. Yine projenin Anadolu Üniversitesi BAP projesi sürecinde Arş. Gör. Dr. Derya Orhan Göksun bulunmaktaydı. Her ikisi de benim doktora danışanlarımdan, gayretlerini ve çalışma disiplinlerini biliyordum. Sürece onlarla başlamıştım, TÜBİTAK projesi sürecinde onlar olmazsa olmazdı. Projenin diğer ekip üyeleri olan Dr. Öğr. Üyesi hocalarımız, daha önceden akademik camiadan tanıdığım, birlikte çalıştığımız akademisyenlerdi. Bu fikri kendilerine açtığımızda heyecanla karşıladılar ve “destek oluruz” dediler. Onlardaki bu heves, isteklilik ve çaba proje sürecinde yer almalarında en büyük etken. Projenin yazım aşamasından bugüne kadarki süreçte fikir ve görüşleriyle çok destek oldular. Birlikte işbirliği içerisinde olmaktan keyif alan bir ekibiz. Farklı illerde görev yapıyor olmamız yüz yüze bir araya gelip konuşup, hızlı kararlar almamızda zaman zaman sıkıntı yaşatsa da (buna da çevrimiçi ortamlarda haftanın belirli saatlerinde bir araya gelerek çözüm bulduk) bu ekip sayesinde farklı illerden olabildiğince çok ve farklı branşlardaki öğretmenle bir arada olacağımız için mutluyuz.

Bu projeden sonra çalışmanızın devamı gelecek mi? Gelecekse farklı disiplinlerden araştırmacılara, sanayi ortağına, uluslararası çalışmalara vb yeni açılımlara ihtiyacınız olacak mı?

Bu projenin devamının geleceğine inanıyorum. Şöyle ki proje kapsamında beş farklı ilde, her ilde 30 öğretmen olmak koşuluyla 150 öğretmenimizle birlikte olacağız. Ancak projemizin ilk başvuru aşamasında Türkiye’nin her yerinden 1898 öğretmen projemize başvuruda bulundu. Açıkçası bu kadar çok başvuruyu biz de beklemiyorduk. Bu da bize şunu gösterdi ki öğretmenlerin bu konuda gereksinimleri var ve kendilerini geliştirme adına çok istekliler. Bu projenin tekrarını en çok başvuru yapılan illeri göz önüne alarak sonraki süreçte tekrar gerçekleştirmek ve öğretmenlerin bu gereksinimlerine cevap vermeyi istiyoruz. Böylelikle daha çok öğretmene ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca bu projenin üniversite MEB işbirliği için güzel bir örnek oluşturduğunu ve bu işbirliğinin devamının hem bize hem öğretmenlere katkı sağlayacağını düşünüyoruz.

Projenizi yazarken, başvururken ya da kabul aşamasında genel olarak ARİNKOM TTO’dan hizmet aldınız mı? Evet ise, bu konu hakkında birkaç cümle ile görüşlerinizi alabilir miyiz?

Projemizin yazım ve başvuru aşamasında ARİNKOM TTO’dan destek almadık. Destek almamamızdaki en büyük etken sanırım benim tecrübesizliğim. Ama projemizin kabulünden sonra ARİNKOM TTO çalışanlarının destek ve önerileri bize çok yol gösterdi. Hatta yeni projeler için bizi yüreklendirmeleri, her soruma cevap oluşturmaları, en ufak bir sorunda dahi çözüm bulmak için canla başla çalışmaları beni çok mutlu etti. Destekleri için kendilerine müteşekkirim. Ayrıca Üniversitemizin Rektörü tarafından tebrik edilmek beni ve ekibimi çok mutlu etti, onurlandık. Kendilerine desteklerinden dolayı proje ekibim adına teşekkür ediyorum.

Hocamız ve ekibine projelerinde başarılar dileriz.